Tools

Close site explorer

Siemens lancerer med Simatic S7-1500 den ny PLC generation

Tuesday, December 04, 2012

Med lanceringen af Simatic S7-1500 indfører Siemens PLC familien til den næste generation af medium og high-end automatiseringsystemer og -anlæg.

Den nye generation af PLC’er, Simatic S7-1500, er kendetegnet ved høj ydelse og effektivitet. Dens karakteristiske funktioner omfatter fremragende ydeevne og et væld af funktioner integreret som standard, herunder Motion Control og sikkerhedsapplikationer, der er nemme at implementere.

De nye PLC’ers innovative design sikre nem idriftsættelse og stabil drift. De konfigurerbare funktioner og den smidige integration i Siemens TIA Portal giver enestående overblik og sikrer lave opstarts- og projektomkostninger.

- Danske produktionsvirksomheders succes – både i Danmark og på eksportmarkederne – står og falder på automatisering. Vi har så høje omkostninger i Danmark, at vi er nødt til at producere endnu smartere end andre. Her kan Siemens nye PLC serie hjælpe med at spare på udgifterne og samtidig reducere energiforbruget og derigennem CO2 udledningen. Det er altså sund fornuft på flere planer, udtaler produktansvarlig hos Siemens for PLC familien Michael Nielsen.

Simatic S7-1500-PLC’er kommer på markedet i etaper og ventes fuld tilgængelig i løbet af foråret 2013. I første omgang vil porteføljen bestå af de tre CPU type 1511, 1513 og 1516.

For yderligere information, kontakt venligst:

Rasmus Windfeld, pressechef, Siemens A/S
E-mail: rasmus.windfeld@siemens.com